יום חמישי, 7 באפריל 2011

הרקע לעבודה

רקע לחקר –
שאלת החקר היא – באיזה מידה תורמת הדברה ביולוגית לסביבה ?
הירקות והפירות שאנו אוכלים עוברים הדברה . הדברה היא שיטה להרחקת מזיקים שעלולים לפגוע באיכות המזון שלנו ואף להיכנס למזון . מטרת ההדברה היא להגן על הפרי או הירק מפני המזיקים האלו ולדאוג שלא יתקרבו אליו וכך ייגרם לו נזק מינימאלי . ישנם שני סוגים של הדברות :
א.      הדברה כימית
ב.      הדברה ביולוגית
ההדברה הכימית נעשית באמצעות חומרים כימיים שהורגים את המזיקים האלו ומונעים מהם להתקרב לצמח אך הדברה זו גם מזיקה לצמח ולאדמה בה הוא גדל וגורמת לזיהום סביבה אך יותר משתלמים כלכלית . לעומת זאת הדברה ביולוגית נעשית בעזרת שרשרת המזון בטבע – מביאים חרקים הניזונים מהחרקים שמזיקים לצמח אך לא ניזונים מהצמח עצמו, כך החרקים הגדולים אוכלים את המזיקים והצמח והאדמה בה הוא גדל אינם נפגעים אך הגידול של חרקים הניזונים מהמזיקים היא בעיה מבחינה כלכלית .
במהלך העבודה אני אבדוק את היתרונות והחסרונות של כל אחד מההדברות ואבדוק באיזו מידה תורמת ההדברה הביולוגית לסביבה שלנו ומדוע יש צורך בפיתוח חומרי הדברה חזקים יותר שמן הסתם  - מזיקים יותר לסביבה  .  לפי דעתי ההדברה הביולוגית תתברר כמשתלמת יותר מפני שהיא אינה מזיקה לבריאותנו או לאדמה בה מגדלים את המזון שלנו בניגוד להדברה הכימית שכן מזיקה לבריאות ולאדמה בה גדל המזון, והפתרון לחומרי ההדברי החזקים והמזיקים יהיה - הדברה ביולוגית .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה