יום שבת, 30 באפריל 2011

ראשי פרקים - פרק שני

פרק שני -  מהם היתרונות והחסרונות של הדברה ביולוגית ?

הדברה ביולוגית היא הדברה בעזרת חרקים הממוקמים גבוה יותר בשרשרת המזון מהחרקים הטפילים של הצמח ואוכלים אותם על מנת שלא יפגעו בצמח .
מאפיינים של ההדברה
יתרון או חיסרון ?
חוסר נגישות
חיסרון – ההדברה הביולוגית מאוד יעילה אך לא ניתן להשתמש בה בכל המקומות . לדוגמה : שמורות טבע . הדרך להביא את החרקים אל השמורות אינה נוחה ולכן פחות שימושית .
שמירה על איכות הסביבה
יתרון – להדברה הביולוגית ישנו יתרון משמעותי והוא שהיא לא פוגעת באיכות הסביבה . ההדברה מטפלת אך ורק במזיקים של הצמח עצמו ולא בסביבתו ובבית הגידול שלו . 
יצירת בעיות במערכת אקולוגית הקיימת במקום
חיסרון – ההדברה הביולוגית עלולה להוביל לשינוי במערכות האקולוגיות מפני שהאויבים הטבעיים של המזיקים לא בהכרח חיו באותו המקום וכאשר מביאים אותם לסביבה הלא טבעית שלהם הם עלולים להפוך לאויבים של עוד בע"ח באזור ואפילו להתרבות יתר על המידה ולהפוך למעין פולשים בסביבתם החדשה .
שמירה על איכות הירקות והפירות
יתרון – מכיוון שההדברה הביולוגית  היא ללא חומרים כימיים היא לא פוגעת באיכות האדמה וכך לא משפיעה על איכות הפירות והירקות שאיכותם יורדת בעקבות השימוש בחומרי הדברה כימיים .
לא משתלם מבחינה כלכלית
חיסרון – האויבים הטבעיים של המזיקים לא תמיד חיים באותה סביבת חיים שלהם ולכן צריך לגדל אותם בחוות גידול מיוחדות ולעיתים לייבא אותם, חוות הגידול עלולות להיות נטל כלכלי כבד ולכן לא משתלמות כלכלית .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה